Dieta podle krevních skupin

Dr. Peter D’Adamo, autor této diety věří, že existují chemické reakce mezi vaší krvi a potravinami, které jíte. Tato reakce je součástí vašeho genetického dědictví. Reakci má způsobovat tzv. Lektin faktor. Lektiny, bohaté a rozmanité proteiny vyskytující se v potravinách, mají aglutinační vlastnosti, které ovlivňují vaši krev. Takže, když budete jíst potraviny obsahující bílkoviny lektiny, které jsou neslučitelné s antigenem vaší krevní skupiny, lektin zacílí orgán a začne shlukovat krevní buňky v těchto oblastech. Naštěstí většina lektinů nacházejících se ve stravě, není tak docela život ohrožující, ačkoli mohou způsobit celou řadu dalších problémů, zejména pokud jsou specifické pro konkrétní krevní skupinu. Z velké části ochrání váš imunitní systém.

Krevní skupina O

Krevní skupiny O – lovci, zde se doporučuje jíst co nejvíce masa.

Doporučené – maso, ryby, zelenina, ovoce

Omezené – fazole, luštěniny

Nevhodné – pšenice, kukuřice, fazole, čočka, zelí, růžičková kapusta, květák

Krevní skupina A

Krevní skupina A – zemědělci s důrazem na zeleninu bez červeného masa, více vegetariánské stravyHrách

Doporučené – zelenina, tofu, obiloviny, fazole, luštěniny, ovoce

Nevhodné – maso, mléčné výrobky

Využijte akční nabídky – Banánová snídaně za dočasně sníženou cenu.

Krevní skupina B

Krevní skupina B – nomádi – mají silný imunitní systém a flexibilní trávicí soustavu, lidé skupiny B jsou jediní, kteří mohou holdovat mléčným výrobkům.

Doporučené – maso (s výjimkou kuřecího), mléčné výrobky, obiloviny, fazole, luštěniny, zelenina, ovoce

Nevhodné – kukuřice, čočka, arašídy, sezam, pohanka,

Krevní skupina AB

Krevní skupina AB – pokud jde o stravovací požadavky je to meziprodukt mezi krevními skupinami A a B.

Doporučené – maso, mořské plody, mléčné výrobky, tofu, fazole, luštěniny, obiloviny, zelenina, ovoce

Nevhodné – červené maso, fazole, kukuřice, pohanka

Jako každá kontroverzní dieta i tahle si našla mnoho oponentů. Tato dieta je příliš specifická a obsáhlá, doporučuji pročíst více článků a nebo celou knihu autora diety, pokud již vyšla v češtině.

Podělte se o názor

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.