Makrobiotická dieta

Makrobiotika, to je přístup k fyzické a psychické vyrovnanosti prostřednictvím konzumace potravin, které jsou nutričně a energeticky vyvážené ( jin a jang) . Je to typicky dobře vyvážená strava s vysokým obsahem vlákniny, nízkým obsahem tuku, hodně zeleniny a obilovin, rostlinných bílkovin a omezeným množstvím masa, s důrazem na sezónní biopotraviny.

Mezi hlavní produkty makrobiotické stravy patří celozrnné obiloviny a zelenina, které nám mohou pomoci zhubnout a udržet si zdraví. Ze stravy vylučujeme téměř všechny živočišné produkty až jen na malé množství masa a ryb. Dieta je založena na použití potravinářských výrobků, tradiční pro klimatické pásmo, v němž člověk žije.

Využijte akční nabídky – Kniha makrobiotika za dočasně sníženou cenu.

Jak se skládá makrobiotická dieta?

  • 50-60% přijaté potravy za den jsou obilná zrna vařená různými způsoby
  • polévky, nejlépe zeleninové, někdy s přídavkem ryb – zhruba 8%
  • Sezónní zelenina vařená i syrová pěstovaná v blízkém okolí – 20%
  • Fazole, mořské řasy, vařené společně i odděleně – 7%
  • Čerstvé a vařené ovoce, sušené ovoce, semena a ořechy pražené, solené a nakládaná zelenina a ovoce – 10%
  • Kvalitní mořské plody a ryby – 5%

Základní požadavky

  • Velmi užitečné : pohanka, rýže, pšenice, kukuřice, ječmen, proso. Můžeme je jíst v jakékoliv podobě: vařené, smažené, pečené atd.
  • V stravě by mělo být hodně zeleniny, zejména zelí, mrkve, dýně.
  • Zcela odstranit cukr, čokoládu a med.
  • Můžete použít mořskou sůl, sójovou omáčku, přírodní hořčicí.

Makrobiotická strava nemůže poskytnout tělu potřebné množství bílkovin, železa, vápníku, hořčíku a vitaminu B12. Makrobiotická strava, ale hlavně pomáhá udržovat zdravý kardiovaskulární systém.

Podělte se o názor

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.