Okinawská dieta

Okinawa je jeden z ostrovů Rjúkjú jižně od Japonska a okinawané patří k nejštíhlejším a nejzdravějším a také nejdéle žijícím lidem na Zemi. Hlavním důvodem může být také jejich strava.

Geny mají také velký význam pro jejich dlouhověkost, ale hlavní důvod je rozdíl mezi jejich stravou a západními zvyklostmi (nízký obsah tuků a kalorií). Strava obyvatel Okinawy je částečně vegetariánská a obsahuje velmi málo tuku (méně než 25% kalorií je z tuku). Tato dieta vám pomůže nejen jíst zdravé, ale také zhubnout a zůstat štíhlý. Průměrná spotřeba kalorií lidmi Okinawa je pouze 1.100 kalorií denně, což je téměř polovina průměrné spotřeby.

Používané potraviny

Potraviny jejichž hustota kalorií je méně než 0,7 – voda, čaj, okurky, čekanka, pomeranče, meruňky, mořské řasy, jablka, jogurty a nízkotučné mléko.

Využijte akční nabídky – Musli se sójou za dočasně sníženou cenu.

A několik druhů potravin a produktů, jejichž hustota kalorií mezi 0,8 a 1,5- banány, brambory, ryby, rýže, těstoviny, kuřecí maso, to jsou skvělé příklady.

Omezit spotřebu potravin, které mají kalorickou hustotu která se nachází mezi 1,6 a 3 – rybí olej, chléb, hovězí maso, sušené ovoce, pizza a zmrzlina jsou příklady potravin, které chcete, aby zůstaly daleko od vás.

A eliminovat potraviny, kde jsou nasycené tuky a kalorie, jako jsou ořechy, čokoláda, máslo, arašídové máslo a olej.

Hlavní výhodou nízkokalorické diety je, že můžete jíst relativně málo, a máte pocit plnosti. A jak čas plyne a vaše tělo se adaptuje na nižší kalorickou spotřebu, nebude ukládat tolik kalorií na tuk a bude spalovat většinu kalorií jež jste do sebe dostaly během dne. Další klíčovou součástí ve stravě Okinawa je na rozdíl od západní stravy je, že se jedí menší porce a nejíte až do úplného pocitu nasycení.

Okinawská dieta vám pomůže zhubnout, pomáhat při prevenci chronických onemocnění a udržet tělo zdravé i v pozdějších letech života. To také výrazně snižuje šance na rozvoj diabetu nebo vysoké hladiny cholesterolu v krvi a to je velmi dobré pro vaše celkové zdraví.

Příklad

Snídaně: chléb, rýže, sýry, jablka a čaj;

Oběd: tofu, těstoviny, fazole, houbový salát a čaj;

Večeře: ryba, hnědá rýže, okurky, pomeranče a čaj.

Můžete si také zkusit uvařit miso polévku, které jsou někdy připisovány přímo zázračné vlastnosti. Suroviny na její přípravu jsou i u nás dostupné (zatím jen ve specializovaných prodejnách).

Podělte se o názor

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.