Starověké obilniny

Obsahují komplexní sacharidy.

Příklady: Quinoa, proso, teff, amarant, pšenice špalda, ječmen

Proč pomáhají: U komplexních sacharidů trvá trávení déle, což znamená, že nezpůsobují výkyvy hladiny cukru v krvi, které mají za následek výkyvy nálad jak na horské dráze. Komplexní sacharidy také zvyšují hladinu serotoninu v mozku.

Využijte akční nabídky – Quinoa za dočasně sníženou cenu.

Zatímco celozrnné potraviny jsou vhodné, tzv. “starověké obilniny” jsou ještě lepší, protože je méně pravděpodobné, že by byly člověkem modifikovány. Zabalené, zpracované a rafinované potraviny vyrobené z pšeničné mouky a cukru, mají tendenci být rychle stráveny což způsobuje výkyvy hladiny cukru v krvi až do mezních hodnot. Když se to stane, tělo reaguje nadměrnou tvorbou inzulínu s konečným důsledkem poklesu hladiny cukru v krvi. Konečný výsledek: slabší koncentrace, únava, změny nálady, intenzivní chutě a přejídání.

Uvedené obilniny jsou k dispozici v obchodech se zdravou výživou zcela běžně. V kuchyni našly své místo především jako přílohy, dají zcela běžně připravovat a existuje mnoho receptů na přípravu pokrmů.

Bonus: Některé z nich jsou bezlepkové, tedy vhodné pro pacienty trpící nesnášenlivostí na lepek.

Podělte se o názor

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.