Středozemní dieta

Středozemní dieta je více, než jen pouhá strava. Je to životní styl, kde hrají prim vysoká aktivita, plus vyvážená strava, s nedostatkem stresu a pozitivním životním postojem.

Před několika desítkami let to byl přirozený způsob života mnoha lidí po celém Středomoří, především ve Španělsku, Itálii a Řecku. V současné době změnil životní styl v uvedených zemích, ale mnoho lidí se ještě drží tradic, nebo se vrací k tomu, co je považováno za nejzdravější stravu na světě.

Středozemní dieta jako prevence proti onemocnění

Středozemní dieta je také nejlepší způsob, jak zabránit mnoha nemocem. Nejnebezpečnějšími z nich jsou cévní mozková příhoda a infarkt myokardu. Byla prokázána významná role Středozemní diety v prevenci metabolického syndromu (hlavními kritérii metabolického syndromu jsou příliš mnoho tuku kolem pasu, vysoký krevní tlak, nebo vysoká hladina inzulínu a nevyvážená hladina cholesterolu. Může pomoci v prevenci onemocnění plic, astmatu, alergií, Parkinsonovy, Alzheimerovy choroby a také pro zachování kostní hmoty u starších lidí. Nedávno byla tato dieta také spojovaná s nízkým výskytem mnoha druhů rakoviny.

Využijte akční nabídky – Čaj na spalování tuku za dočasně sníženou cenu.

Pro tuto dietu je charakteristická vysoká spotřeba olivového oleje, vysoká spotřeba luštěnin, obilnin, vysoká spotřeba ovoce, vysoká spotřeba zeleniny, umírněná konzumace mléčných výrobků (jako jsou sýr nebo jogurt), střední až vysoká spotřeba ryb, nízká spotřeba masa a masných výrobků, a střídmá konzumace vína.

Vysoký příjem panenského olivového oleje.

Velké množství ovoce a zeleniny, luštěnin.

Použití nerafinovaných cukrů (porce má být upravena tak, aby odpovídala fyzické aktivitě).

Spotřeba ryb, zvláště těch mastných, alespoň třikrát do týdne.

Spotřeba mléka a mléčných výrobků, sýrů a jogurtu (může být čerstvý kozí sýr). Dávejte pozor na nasycené tuky z mléčných výrobků. Ne příliš mnoho!

Tři nebo čtyři vejce týdně.

Umírněná konzumace masa a nasycených tuků.

Jedna nebo dvě skleničky vína denně, nejlépe červené k hlavnímu jídlu. Alternativy – bílé víno ​​a pivo.

Ořechy jako občerstvení.

Podělte se o názor

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.