3 tipy, jak zlepšit svou dietu díky melounu

Honí vás mlsná, ale máte špatný pocit, když ji zaháníte sladkostmi? Potom vyzkoušejte nahradit čokoládu a sladkosti melounem. Náš článek vám ukáže, že meloun a dieta mohou patřit k sobě.

Meloun vám může prospět, když budete vědět, jak jej využít

Ač se to nezdá, meloun je zelenina – a přestože je sladký, obsahuje pouze cca 8 – 13 % cukru a zhruba 20 – 30 kcal na 100 g. Proto s ním můžete při dietě bez obav zahnat chuť na sladké.

Meloun a dieta se doplňují, ale neznamená to, že máte touto zeleninou nahrazovat plnohodnotnou stravu. Diety založené na konzumaci pouze určité potraviny bývají sice svým způsobem účinné, ale jejich nevýhody mnohonásobně převažují.

Také se vyhněte konzumace melounů na noc. Cukry se mohou snadno přeměnit v tukové zásoby. Meloun vodní obsahuje výrazně méně než meloun cukrový, proto volte raději jej.

Vhodné je dát si meloun například po cvičení, což je možná jediná chvíle, kdy si klidně můžete dopřát sladké (včetně jednoduchých cukrů).

Meloun a dieta se k sobě hodí také díky obsahu vlákniny spolu s velkým množstvím vody v melounu. Meloun zasytí na dlouhou dobu.

Meloun má blahodárný vliv na zdraví

Tak jako prakticky každá zelenina či ovoce – i meloun obsahuje hromady vitamínů a minerálních látek, které naše tělo potřebuje. Nicméně meloun patří přímo mezi vitamínové bomby.

Vysoký obsah vitamínu C zřejmě nikoho nepřekvapí, nicméně meloun vás může slušně zásobit také „Béčky“ zejména pyridoxinem, niacinem a také kyselinou listovou. Tyto vitamíny jsou pro zdraví nesmírně důležité.

Meloun obsahuje také antioxidanty a působí očistně na náš organismus. V neposlední řadě v něm najdeme i zásadní minerální látky, jako je železo, hořčík, jód, draslík, zinek nebo vápník.

Takže jak vidíte, zařadit meloun do svého jídelníčku se rozhodně vyplatí. Nemusíte se však omezovat pouze na tento jediný druh „ovoce“. Na hubnutí jsou vynikajícím pomocníkem také například jablka, jahody či třešně, zejména díky velkému obsahu pektinu.

A pokud chcete svému tělu i mysli dodat energii a zdraví, rozhodně neopovrhujte ani banány, přestože obsahují poměrně vysoký podíl cukrů.

Co dělat, když diety ani cvičení nezabírá?

Obecné postupy (jako cvičení a snižování porci) mohou být samozřejmě užitečné v jednoduchých případech.

Faktem však zůstává, že nadváha je zdravotní problém jako každý jiný – a s jistotou se jej zbavíte pouze tehdy, pokud navštívíte specialistu, který se tímto zdravotním problémem zabývá a denně ho pomáhá lidem řešit.

Kdyby pacienti s angínou nešli k praktickému lékaři a místo toho se léčili podle rad z časopisu, také by se jich moc nevyléčilo.