4 tipy pro větší úspěch s ovocnou dietou

Ovocná dieta patří mezi ty mnohé, které lidé odkoukali od celebrit a modelek. Jaký prospěch nám může přinést, pokud svůj jídelníček na čas omezíme pouze na ovoce?

Jak dietu dodržovat?

Ovocná dieta je velmi jednoduchá a spočívá v tom, že po dobu jejího trvání je konzumováno pouze ovoce – některé rozumnější varianty umožňují i určité množství mléčných výrobků.

Existuje celá řada variant. Známe diety, u nichž je dovolen pouze jeden druh ovoce (např. ananasová dieta, melounová dieta, jablečná dieta). Klasická ovocná dieta však sestává z více druhů ovoce, což je také mnohem vhodnější kvůli vyváženějšímu příjmu živin, vitamínů a podobně.

Na hubnutí jsou velmi vhodné například jablka, jahody, třešně nebo meloun. Velmi často je však doporučována kombinace tropických plodů jako ananas, banán či kiwi.

Toto ovoce však obsahuje velké množství cukrů, což vám zahýbe s hladinou krevního cukru. Ovoce jako ananas navíc nelze doporučit k samostatné konzumaci, a to zejména lidem trpícím onemocněními trávicího traktu.

Použitelnost a účinnost ananasu při dietách je již mnoho let mylně přeceňována – proto můžete tento druh ovoce s klidným srdcem vynechat a raději si místo něj dopřát některé z výše uvedených plodin z našich zeměpisných šířek.

Ovocná dieta sice umožňuje jíst ovoce prakticky v neomezeném množství. Avšak i tak k úbytku hmotnosti dochází v důsledku celkového snížení energetického příjmu.

Jak dlouho ovocnou dietu držet, aby Vám nepoškodila zdraví?

Ovocná dieta může přinést zajímavé váhové úbytky během krátkého času. Dokonce může být prospěšná pro detoxikaci organismu. Ale to vše pouze za předpokladu, že ji budete dodržovat 1 den – maximálně pak 3 dny.

Rizika a nevýhody ovocné diety

Ovocná dieta se skutečně lépe hodí jako detoxikační kúra trvající ideálně nanejvýš jeden den. Jako hubnoucí program se uplatňuje mnohem hůře… Proč?

Váhový úbytek totiž tvoří zejména voda a svalová hmota. Dieta navíc podléhá jojo-efektu, který je v jejím případě dá se říct 100procentní. Dodržování diety vám také zpomalí metabolismus, což je nežádoucí.

Opravdu velká negativa však ovocná dieta skrývá v případě, že se ji rozhodnete držet delší dobu.

Tělu budete dodávat po dobu diety prakticky výhradně sacharidy – a co víc – vesměs jednoduché cukry. Organismus bude trpět zásadním nedostatkem bílkovin a tuků. Může se dostavit obrovský hlad. Ubíjející je také jednotvárnost stravy a jejích chutí.

V důsledku nízkého příjmu živin (konkrétně zejména bílkovin) dochází k velkému úbytku svalové hmoty. Může dojít také k poruchám trávení a poškozením trávicího traktu.

Co dělat, když diety ani cvičení nezabírá?

Obecné postupy (jako cvičení a snižování porci) mohou být samozřejmě užitečné v jednoduchých případech.

Faktem však zůstává, že nadváha je zdravotní problém jako každý jiný – a s jistotou se jej zbavíte pouze tehdy, pokud navštívíte specialistu, který se tímto zdravotním problémem zabývá a denně ho pomáhá lidem řešit.

Kdyby pacienti s angínou nešli k praktickému lékaři a místo toho se léčili podle rad z časopisu, také by se jich moc nevyléčilo.