Chcete méně jíst? Tyto 3 tipy jsou tu právě pro vás

Pokud se snažíte zhubnout, přirozenou strategií je jíst méně. Ale pokud si slíbíte, že zkrátka budete jíst méně, je to trochu jako kdybyste si řekli, že budete více používat zubní nit – je to příliš neurčité. Můžete si naplánovat, že budete jíst méně (nebo používat častěji zubní nit), ale to není dost specifické – musíte přesně vědět jaké kroky podniknete.

Problém: Jíte příliš mnoho, protože si sami naložíte příliš mnoho

Většina z nás má tendenci sníst všechno jídlo, které je na talíři – a nezáleží na tom, zda je ho málo nebo hodně. Čili, pokud si naložíte velkou porci, je velká pravděpodobnost, že ji celou sníte. Chcete-li jíst méně, proces začíná v okamžiku, kdy se servírovací lžíce dotkne talíře.

Jak to napravit: Zkuste si na talíř naložit asi o 20% méně jídla než obvykle. Je to dost velké množství na to, abyste ubrali rozumný počet kalorií, ale není to příliš mnoho na to, abyste měli pocit, že si upírá. Použijte například menší talíř, nebo menší misku a pomozte si tak ohlídat velikost porce.

TIP: Přečtěte si Porovnání nejlepších keto diet

Problém: Jíte příliš mnoho, když jste ve stresu

Problém jídlu ve stresových situacích je dvojí – nejen, že naberete kalorie, které nepotřebujete, ale jídlo, které sníte kvůli tomu, že jste ve stresu, vám náladu nezlepší. V tomto případě je trik takový, že si musíte najít jiný způsob, jak se vyrovnat se stresem.

Jak to napravit: Když se dostaví nějaký emocionální tlak, vyjádřete své pocity na papíře. To vám pomůže určit spouštěče vašeho stresového jedení a zároveň vás na minutu, dvě zaměstná natolik, že budete mít dost času vyrovnat se s prvotním nutkáním jít se najíst. Jedním z nejlepších způsobů jak se vyrovnat se zvykem jíst ve stresu, je najít jiný způsob, jak řešit stresové situace. Zavolejte kamarádce / kamarádovi, projděte se nebo si udělejte šálek čaje. Věnujte chvilku tomu, abyste nad problémem zamysleli – je zcela v pořádku, pokud se někdy cítíte unudění nebo sami.

TIP: Přečtěte si recenzi nejoblíbenější diety

Problém: Jíte příliš mnoho, protože jste velmi hladoví

Pokud je vaší strategií, jak jíst méně to, že odkládáte hlavní jídlo i svačinu tak dlouho, jak je to možné, může se vám to vymstít. Pokud se vzdáte nějakého jídla během dne, váš celodenní příjem pravděpodobně nebude menší. Namísto toho budete mít velký hlad – a budete se přejídat v momentě, když se k nějakému jídlu dostanete.

Jak to napravit: Nemusíte se nutně stravovat podle přesného časového harmonogramu, vaše tělo vám dá jasný signál, pokud potřebuje “palivo” – což se u běžného člověka děje asi každé 3-4 hodiny. Zvažte nejen to, co budete jíst jako hlavní jídlo, ale také co si dáte jako svačinu. Zkuste zahrnout trochu bílkovin do každého jídla, abyste mohli naplno využít energii, kterou z něj přijmete.