Chcete-li zkusit mono dietu, budete si muset vybrat pouze jeden druh potravin pro každé jednotlivé jídlo.

Mnoho lidí zastává pravidlo, že by měl být výběr zúžen pouze na syrové potraviny (což je samozřejmě lepší vzhledem k vyššímu obsahu živin), zatímco ostatní tvrdí, že jsou vhodné jakékoliv potraviny. Oba dva názory jsou správné.

Mono dieta funguje, protože se tělo stará pouze o zažívání a zpracování jednoho typu potravin a tak může věnovat zbytek energie na správný chod tělesných orgánů.

Skutečnost, že můžete jíst každý den opravdu pomáhá zmírnit obavy, které přicházejí s úplným půstem. Mnoho lidí šílí jen při myšlence na pětidenní půst. Nikdo se ovšem nebude bát jíst několik dní jenom například pomeranče nebo banány. Vaše schopnost pokračovat v mono dietě dále stoupá a dává vám obrovskou výhodu ve srovnání s násilným hladověním.

Mono Dieta Menu Příklad 1

Snídaně: 2 banány, 1 jablko
Oběd: Polovina pečeného kuřete
Večeře: 3 pečené brambory

Mono dieta příklad 2

Snídaně: 2 vejce uvařená natvrdo, plátek sýra
Oběd: Velká mísy těstovin s bylinkami k ochucení, kus chleba
Večeře: Neomezené množství zeleniny

Jíst tři jídla denně, přičemž je pauza čtyři hodiny mezi každým jídlem. Nejezte nic mezi jídly. Výhodou mono diety je, že příprava jídla a plánování diety je minimální!