Vajíčková dieta a 4 věci, které byste měli vědět, abyste hubli zdravě

Chcete během velmi krátké doby shodit 5 nebo i více kilogramů? Můžete vyzkoušet jednoduchou metodu zvanou vajíčková dieta – co vám její použití může přinést, to se dozvíte v tomto článku.

Chcete rychle zhubnout? Začněte jíst vajíčka

Vajíčková dieta je prakticky obdobou jednostranných diet typu atkinsonovy nebo mléčné diety. Její úspěch je založen na drastickém snížení přísunu sacharidů.

Nedostatek sacharidů způsobí, že tělo začne brát energii ze zásob tuků a bílkovin.

Vajíčková dieta neznamená, že budete konzumovat pouze vejce – jíst můžete také zeleninu a v některých verzích diety je dovoleno do jisté míry i maso.

Další zásadou je jíst pětkrát denně a výrazně zvýšit pitný režim.

Vajíčková dieta se obvykle dodržuje týden až 14 dní.

Co se stane, když tělu nedodáte dostatek sacharidů?

Organismus si ze sacharidů bere energii pro svou činnost. Pokud jejich příjem zásadně omezíte – u běžného člověka pod 50 g denně (sportovci s větším množstvím svalové hmoty i pod 200 g) začne docházet k tzv. ketóze – tedy získávání energie z tuků a bílkovin.

Pro tělo představuje tento proces opravdu velmi nepříjemnou zátěž. Člověk pociťuje nevolnosti, zhoršuje se nálada, může docházet k migrénám a ketóza vede také k odvodnění způsobenému mizením sodíku z organismu.

Dehydratace má pak celou řadu dalších nepříjemných důsledků od sucha v ústech přes nevolnost až po psychické obtíže.

Vajíčková dieta také zvyšuje riziko vzniku ledvinových kamenů – což je zapříčiněno vylučováním ketonů z těla. Dochází také k těžkému úbytku vápníku, který je nezbytný pro kosti.

Co vlastně shodíte při vajíčkové dietě?

Myslíte si, že vás vajíčková dieta zbaví podkožního tuku? Částečně je to pravda – nicméně úbytek hmotnosti způsobuje především odvodnění a také ztráta svalové hmoty. Za svou nižší hmotnost tudíž zaplatíte poměrně vysokou cenu.

Samozřejmě, že ihned po skončení diety půjdou kilogramy velmi rychle nahoru – jojo-efektu se pravděpodobně nevyhnete. Mohli byste jej však výrazně omezit, pokud byste se – místo návratu k původnímu stravování – začali věnovat zdravějšímu životnímu stylu.

Co dělat, když diety ani cvičení nezabírá?

Obecné postupy (jako cvičení a snižování porci) mohou být samozřejmě užitečné v jednoduchých případech.

Faktem však zůstává, že nadváha je zdravotní problém jako každý jiný – a s jistotou se jej zbavíte pouze tehdy, pokud navštívíte specialistu, který se tímto zdravotním problémem zabývá a denně ho pomáhá lidem řešit.

Kdyby pacienti s angínou nešli k praktickému lékaři a místo toho se léčili podle rad z časopisu, také by se jich moc nevyléčilo.